SKS Kapsamındaki İyi Uygulama Örnekleri
04 Haziran 2018

T.C

SAĞLIK BAKANLIĞI

Sungurlu Devlet Hastanesi

İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ

                   

1-Danışma: Yatış kararı verilen her hasta eski sistemde elinde evraklar dolaşarak isyan edip, hem yer arıyor, hem de bürokratik işlemler sebebiyle perişan oluyordu. Danışma birimindeki hasta yönlendirme ve refakat elemanlarınca poliklinikten alınıp, bu birimde yatış işlemleri yapılmakta, ilgili servise kadar refakat edilerek yatağına kadar teslim edilmektedir. Danışma biriminde görevli personelimiz ayaktan hastalarımıza gerekli yönlendirmeyi sağlayarak yardım gereken hastalarımıza refakat etmektedirler. Ayrıca buradaki görevli personellerimiz engelli hastalarımıza hastane içinde

  tedavileri sürecinde işlemleri bitene kadar refakat etmektedir. İşaret dili eğitimi almış personelimizde engelli işaret dili bilen hastalarımıza gerekli yardım ve desteği sunmaktadır. 

2-Hasta ve yakınları duyuru panosu:  Hastalarımızın ve diğer vatandaşlarımız hastane içinde görebilecekleri 2 ayrı noktada güncel ve gerekli duyuruların yer aldığı panomuz mevcuttur. Bu sayede hastanemize gelen vatandaşlarımızın duyurularla bilgi sahibi olması hedeflenmiştir.

3-Çocuk Parkı:Servislere girmesinde sakınca bulunan ziyaretçi çocuklarının vakit geçirmeleri için çocuk parkı kurulmuştur. Buradaki görevli personel gözetiminde  çocuklarımızın hastane içinde  güvenli vakit geçirmesi sağlanmıştır.

4-Dilek ve temenni kutusu:Vatandaşlarımızın görüş ve önerilerini bizim için çok önemlidir.Hastanemize gelen kişilerin düşüncelerini rahatlıkla dile getirmeleri için poliklinikler ve servislerde herkesin rahatlıkla ulaşabileceği 20 noktada dilek ve temenni kutusu bulunmaktadır.

5-Poliklinik bekleme salonları:Hasta ve yakınlarının muayene sürecinde beklerken rahat ve dinlenebilecekleri aynı zamandada büyük Lcd ekranlardanda sıralarını görebilecekleri bekleme salonları mevcuttur.

6-Yataklı servisler bekleme salonları: Yatan hastalarımızın ,ziyaretçilerinin ve refakaçilerinin dinlenmeleri için bekleme salonları oluşturulmuştur.

7-Bebek emzirme ve eğitim odası:Poliklinikler katında bulunan bebek emzirme eğitim odası hastanemize gelen annelerin çoçuklarının hem bakımlarını rahat yapabilmesi hem bu aradada odamızda bulunan bilgisayardanda devamlı olmak üzere görsel ve sesli emzirme eğitimi videosunu izlemektedirler.

8-Doğum servisi hasta odası:Hastanemizde ilk doğumunu yapan annelere hem moral amaçlı hemde mutluluklarını paylaşmak açısından kapı üzeri ve bebek beşiği süslenmektedir.

9-Doğum servisi anne sütü ve bebek emzirme eğitimi odası:Doğum yapan veya yapacak annelere servise yatışı yapıldıktan sonra birebir ve görsel metaryallerle eğitim odamızda emzirme ve anne sütü eğitimi verilmektedir.

10-Akılcı ilaç standı:Hastanemiz poliklinikler bekleme salonlarında ve servis desklerinde hastalarımızın ve ziyaretçilerimizin rahatlıkla görebilecekleri bölümlerde bulunan standlar sayesinde insanlarımızın ilaç kullanımı konusunda bilinçlenmesi hefelenmiştir.

11- Yataklı servis hasta odaları: Yataklı servislerimizde kalitenin en üst seviyelerde olmasına özen gösterdik . Her odamızda plazma tv, buzdolabı, wc, duş alma imkanı mevcut olup 24 saat sıcak su bulunmaktadır.

12-Pnömatik Sistem: Acil ve yataklı servislerimizde alınan kan numuneleri vakit kaybetmeden hızlı ve güvenli bir şekilde ‘pnömatik’ sitemi ile laboratuvar servisimize iletilmektedir.

13-Engelli otopark: Hastanemizde çalışan veya hastanemize tedavi,ziyaret,vs sebeblerden dolayı gelen engelli vatandaşlarımıza kolaylık olması açısından engelli park yeri  ayrılmıştır.

14-Engelli polikliniği: Hastanemiz poliklinikler katında bulunan engelli polikliniği engelli hastalarımızın isteği doğruldusundamuayene olacağı uzman doktoru tarafından bu polikliniktemuayene hizmeti verilmektedir.

15-Engelli Wc:Bütün poliklinik katlarımızda bulunan engelli vatandaşlarımız için düzenlenen wc ler onların rahat kullanabileceği şekilde tasarlanmıştır.

16-Engelli Hasta Odası:Tüm yataklı servislerimizde engellilere özel 2 adet hasta odası bulunmaktadır.Hasta odasındaki düzenlemeler yatan hastanın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmiştir.

17-Yataklı Servis Hasta Yatışı:Servise yatış işlemi hasta yürüyemeyecek durumda ise görevli personel eşliğinde kat sekreterlemiz tarafından yapılmaktadır.

18-Yatan hastanın tetkik işlemleri:Serviste yatan hastaların servis dışındaki tetkik işlemlerinde görevli personel gözetiminde işlemleri tamamlanıp tekrar yatağına refakat edilir.

19-Yatan hastaya oda tanıtımı ve hastane kuralları eğitimi:Hasta yatış işlemi tatamlandıktan sonra odasına alınarak hemşire veya sağlık memuru tarafından oda tanıtımı (yatak kullanmı,tv.wc,acil çağrı zili,yemek saatleri,ziyaret saatleri vs.) ve hastane kuralları anlatılır.

20-Acil çağrı butonu: Yataklı servislerdeki tüm odalarımızda bulunan acil çağrı butonu  tüm hastalarımıza anlatılır ve onlara acil durumlarda en kısa sürede ulaşılır.Hemşire deskinde bulunan uyarı panosunda  sesli ve oda numarasını göstermesi çağrının hangi odadan geldiğini göstermesi sayesinde hastaya en kısa sürede ulaşılmasını sağlar.