Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS)
Bilindiği
üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde
sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni
yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde
gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biride
Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS).
MHRS nedir?
MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.
MHRS’nin amaçları nelerdir?
- Hastanelerde
daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin
ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin
artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
- Hastanelerde
kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve
teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık
hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. —
- MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.
MHRS Pilot Uygulaması
MHRS; pilot uygulama kapsamındaErzurum ve Kayseriillerinde
uygulanmaya başlamıştır. Pilot uygulama boyunca gözlem yapılacak ve
ardından tüm Türkiye’ye yaygınlaştırma süreci başlayacaktır. Bu kapsamda
1 Haziran 2010’daYalova, 1 Temmuz 2010’da daEskişehir, 26 Temmuz 2010’daBilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Sakarya ve Tekirdağillerinde MHRS uygulamasına başlanılmıştır.
Randevu nasıl alınır?
- Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralıSağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkeziaranır.
- 182
numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan
asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C.
Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
- Vatandaş
Erzurum veya Kayseri illerinden randevu talebinde bulunduğu hastane,
poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe
gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat
dilimlerini vatandaşa iletir.
- Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.
Randevu nasıl iptal edilir?
- Ev,
iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS
Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır.
- 182
numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan
asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası
verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
- Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.
NOT:VATANDAŞ KENDİSİNE VERİLENEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKİKA ÖNCE İLGİLİ HASTANENİNMHRS HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAŞVURUR.